by-cube6726DE18-128E-43E4-B447-D06D47091442icon-password-hideicon-password-showicon-soc-twitterCAD844F2-320D-45C6-B175-AF8D01DF9766icon-soc-whatsapp112CBFE3-B5AA-4B81-8862-89F6C0D8AA7D

Radi!

Jēgpilna un efektīva digitālo tehnoloģiju lietošana nenozīmē aizrautīgi spēlēt datorspēles, regulāri klausīties mūziku, kļūt par kinomānu vai 24 h komunicēt ar draugiem. Digitālās tehnoloģijas piedāvā nebijušu iespēju ikvienam kļūt par autoru, radot tekstu, mūziku, vizuālo materiālu, darīt to hobija līmenī vai kļūt par uzņēmēju. Tāpēc būtiska mūsdienu prasme ir māka atbildīgi radīt saturu un dalīties ar to.

Noskaidro, kā proti radīt tu!

Pamatlīmenis Izmantojot digitālos rīkus, es varu izveidot vienkāršu digitālu saturu (piem., tekstu, tabulas, attēlus, audio failus) vismaz vienā formātā. Es varu veikt pamata rediģēšanu citu izveidotam saturam. Es zinu, ka uz saturu var attiekties autortiesības. Es varu lietot programmatūru un lietotnes un pārveidot tajās vienkāršas funkcijas un iestatījumus (piem., mainīt noklusējuma iestatījumus).

Vidējais līmenis Es varu radīt sarežģītu digitālo saturu dažādos formātos (piem., tekstu, tabulas, attēlus, audio failus). Es varu izmantot rīkus/redaktorus, lai izveidotu tīmekļa lappusi vai blogu, izmantojot veidnes (piem., WordPress). Es varu lietot pamata formatējumu (piem., ievietot vēres, diagrammas, tabulas) citu vai paša izveidotam saturam. Es zinu, kā ievietot atsauci uz saturu un kā atkārtoti izmantot saturu, uz kuru attiecas autortiesības. Es zinu vienas programmēšanas valodas pamatus.

Augstākais līmenis Es spēju radīt vai pārveidot sarežģītu multivides saturu dažādos formātos, izmantojot dažādas digitālās platformas, rīkus un vides. Es varu izveidot tīmekļa vietni, izmantojot programmēšanas valodu. Es protu operēt ar dažādu rīku papildu formatēšanas funkcijām (piem., apvienot atšķirīgu formātu dokumentus, izmantot sarežģītas formulas). Es zinu, kā lietot licences un autortiesības. Es varu izmantot vairākas programmēšanas valodas. Es zinu, kā projektēt, izveidot un modificēt datubāzes ar datora rīku. Avots: (europass.cedefop.europa.eu, 2017, "Digitālā prasme").

 
Apsveicam, ja tev ir augstākais līmenis!


Pētījumi gan Latvijā, gan citur pasaulē liecina, ka jaunieši tomēr pārsvarā internetu un digitālās tehnoloģijas izmanto izklaidei (''Skolēna digitālais IQ", 2017. gads un "The Common Sense Census: Media Use by Tweens and Teens", commonsensemedia.org, 2015. gads). Tāpēc arvien vairāk resursu tiek veltīti tam, lai mācītu radīt kvalitatīvu saturu, pilnveidotu prasmes izmantot tehnoloģijas kā rīku savu mērķu sasniegšanai un pašrealizācijai. To nevar iemācīt vienā mācību priekšmetā skolā, tās ir kompleksas prasmes, un, tā kā tehnoloģijas aizvien attīstās, jāmācās ir visa mūža garumā.

Šajā kursā tu uzzināsi svarīgas pamatlietas, lai droši spertu pirmos soļus un kļūtu par autoru:

  • Kā izveidot pārliecinošu vēstījumu.
  • Kā informāciju uztverami attēlot grafiski.
  • Kā iegūt kvalitatīvas fotogrāfijas.
  • Kā uzņemt video un radīt kustīgus attēlus.
  • Kā droši uzglabāt informāciju.
  • Kas ir autortiesības un kā tās ievērot.



INTERESANTI!

Noskaties radošās apvienības "Piparmētra" veiksmes stāstu un uzzini kā Līga Rīga un Rebeka Geslere kļuva par satura radītājām. Viņas ne tikai izlaidušas divus gaumīgus gada plānotājus "Svinēt dzīvi" (2016) un "Būt par latvieti" (2017), bet arī veido sirsnīgas kartītes un plakātus.